18 februari 2012

TAXI - Var god vänta...

Hej vänner,

När Taxin väl kommer hoppar du in, drar igen dörren samtidigt som du klämmer fram vart du skall hän. Bilen kommer i rullning, Taxicaffisen granskar dig i backspegel och initierar ett samtal, - E de inte fantastiskt vad börsen går upp? -  etc...

Vad han egentligen säger är, - Get the heck out of the market!

Vi är inte där ännu, men...

Japp DI, - DI anses vara en seriös och trovärdig finanstidning så de brukar börja där när man lockar in "dumb money" från sidlinjen.
Från annonseringsahåll verkar finansiell reklam ha ökat ganska rejält senaste månaderna vad jag kan se, - ja vet inte hur de ser ut i svensk TV och dagspress, men de tyska FTA-kanalerna är fulla med "Låt oss hjälpa..+pengar" reklam, några exempel...
  • Annonser typ - "Låt oss hjälpa dig till bästa avkastning" ökar...
  • Rubriker typ "Tron på aktier ökar" ökar lika så...
  • Och "Uppgången höll i sig" rubrikerna får de som är kvar på sidlinjen att känna sig stressade...
De där är faktorer som brukar leda till att stigande index hålls levande längre än de borde göra, och att taxichaffisar/kvällspresslöpsedlar och bekanta inom närtid kan tänkas komma me placeringstips. Sälj i uppgång e ett sunt tänk för den aktive placeraren, men att minska risk eller se över stoppar kanske räcker än så länge...
För daytrading innebär det att en mer volatil marknad framöver är möjlig, och med det ökar både risk och möjligheter.

Vivaldi´s våren någon?...
http://www.youtube.com/watch?v=l-dYNttdgl0

Bästens
/noonne

3 kommentarer:

  1. Tjena noone! Snyggt initiativ och bra jobbat med sidan som jag nu ska sätta tänderna i och försöka mig på att lära mig lite TA :-). Du har inte lust att göra en snabb TA analys på Pricer?

    SvaraRadera
  2. Hej och Tack,

    Önskan noterad, men f.n. är min "att göra-lista" längre än mig, så det kan ta lite tid...

    SvaraRadera
  3. Ok, det förstår jag :-)
    Ska bli intressant att testa på detta,vi lär nog höras igen!

    SvaraRadera