2 april 2012

DAX30 1 April - Inför veckan...

Hej vänner,

Då var man hemma igen efter lite fjälläventyr. Tittade över chartsen i helgen och ser att DAX testat den trendlinje vid 7200 som jag nämnde i förra bloggupdaten. EUR/USD ser ut att kunna göra ett golden cross inom det närmaste, (dagschart), händer det kan det skapa ett allmänt uppåttryck på aktiemarknaderna. Noterar även att det ser ut att finnas en korelation mellan priset på Apple-aktien och de ledande aktieindexen i stort, så ett öga på Apple´s prisutveckling är inte fel. ->>
Tittar vi närmare på DAX så ser de ut som vi återigen står inför 7000-linjens motstånd med utbrottsnivåer på både upp och nersidan, se bilderna...

Den stora bilden - Veckochart..



Dagchart fibokluster..



Dagchart candlestick..



PS/ Jag har under min semester fått lite mail som undrar om bloggen gått i graven eller liknande, så jag skall försöka bättra mig och tala om när jag drar på semester nästa gång. I övrigt vill jag flika in att bloggen inte kommer att uppdateras lika frekvent som tidigare. Bloggens primära syfte är att undervisa/vägleda i teknisk analys och jag kommer framgent att lägga mer tid på att bygga bloggens pedagogiska innehåll/struktur. /DS

Bästen
noonne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar