11 juni 2012

Back to Basics - Candlesticks...

Lite längre ner på sidan finns en liten video, (45 min), som på grund av tekniska begränsningar kan ta lite tid att ladda. Om ngn. mot förmodan inte kan sed videon så låt mig få veta det så fixar vi en "workaround".

Hej vänner,
Bloggen är i dagarna 4 månader ung och vi har verkligen kommit en bit på väg med detta "experiment". Vi har i skrivande stund en bra bit över 30 tusen besökare, och under de här fyra månaderna har jag fått god kontakt med en hel del av er som följer bloggen. Jag har via mail och forum fått många frågor under resans gång, och i mån av tid har jag försökt svara er alla så gott jag kunnat, men några har jag helt enkelt inte hunnit med, sorry. Majoriteten av frågor har på ett eller annat sätt relaterat till antingen entry eller exit, och om jag skall vara ärlig så finns det aldrig ett enkelt svar på den typen av frågor då det är stickornas individuella utveckling i var situation som avgör och varje situation ser annorlunda ut. Jag har funderat mycket på hur jag bäst hjälper er vidare på den punkten, och varje gång jag funderar så landar jag på Candlestickgurun Steve Nison, de e han som lärt mig stickornas språk.

Det finns mycket information om candlesticks ute på nätet, tyvärr är mycket av det materialet på ett eller annat sätt fel eller ofullständigt, vilket i värsta fall kan leda till att man förlorar pengar om man följer den infon. Redan under bloggens första dagar skrev jag följande på sidan Tools -> "Det viktigaste först, Japanska Candlesticks, dom pratar - Lär dig språket..." och på sidan In my Head -> rekommenderar jag fyra böcker, med Steve Nison´s "Japanese Candlesticks Charting Techniques" som den viktigaste. Under Jag Tipsar i bloggens vänsterpanel finns en länk till Steve Nison´s Special Report, regga er där så ni får Steve´s mail mellan varven, det är gratis och utan förpliktelser. Idag t.ex, mailade Steve en inbjudan att delta i ett webbseminar på onsdag, i mailen.

45 minuter Stev Nison Webcast...
Get Adobe Flash player

I torsdag fick alla som reggat sin mail hos Steve den här videon, i slutet på videon pluggar Steve för ett korttidserbjudande, 199USD för en videokurs han normalt tar 495USD för. 199 dollar är runt 1500 kronor, när brände du det på en feltrade senast?
Info om Steve´s utbildningspaket hittar ni här->
Om någon av er skulle vara intresserade av att köpa någon av Steve´s utbildningar rekommenderar jag att ni går direkt på Candles Re-Ignited ->
Steve´s Youtubekanal "candlemannj" hittar ni här ->

Bästen
noonne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar